Kenali Ciri-Ciri Lelaki Pendera

Bagi wanita di luar sana, anda mungkin berdampingan dengan lelaki yang mungkin bakal menjadi seorang pendera ketika di alam rumahtangga. Jom semak ciri-ciri lelaki yang berpotensi menjadi pendera wanita!

1. Terlebih Romantik
Jangan layu bila pasangan terlali kerap melontarkan kata-kata romantis seperti " abang tak boleh hidup tanpa kamu" "abang akan tetap setia sampai selamanya" "cinta abang sentiasa mekar untukmu" sebaliknya cuba hati-hati dan berfikir dengan waras, jangan termakan dengan janji manis yg diucapkan. Perlu diingatkan bahawa lelaki yang melakukan kekerasan pada mulanya akan bersikap lembut dan penyayang

2. Terburu-buru dalam hubungan
Tanda awal yang perlu diperhatikan ialah lelaki ini terburu-buru mengajak menjalinkan hubungan yang lebih serius. Dia selalu bersemangat untuk melangkah ke tahap selanjutnya seperti bertunang dan segera menikah walaupun sebenarnya baru saja mengenalinya. Jangan terburu-buru mengiakan apa saja ajakanya, sebaliknya cuba siasat untuk mengetahui latar belakangnya sebanyak mungkin supaya tidak menyesal di kemudian hari.

Penderaan Wanita

3. Cemburu buta
Hati-hati bila pasangan anda terlalu cemburu walaupun anda bersama teman rapat atau saudara sendiri. Dia selalu ingin anda memberi perhatian kepada dirinya sahaja, dia juga minta anda melaporkan apa sahaja kepadanya termasuk ke anda pergi, dengan siapa, sampai berapa dan apa saja anda lakukan. Sikap cemburu boleh membuatkan orang hilang pertimbangan dan berbuat apa sahaja diluar jangkaan.

4. Terlalu Emosi
Satu masa dia begitu ceria, gembira dan ramah bercerita tapi sekelip mata dia berubah menjadi pemarah, panas baran dan langsung tidak mahu bercakap dengan anda. Ketika anda bersamanya juga anda mula merasa tidak bebas dan takut tersalah cakap kerana akan mengundang kemaharan besar pada dirinya. Anda juga rasa keliru dengan sikapnya yang tidak konsisten.

5. Sering merendah-rendahkan
Sepatutnya sebagai pasangan, seorang lelaki akan merasa bangga atau memberi sokongan ketika anda menceritakan kejayaan yang anda capai, akan tetapi berlainan pula dengan lelaki pendera, mereka suka memperleceh atau merendah-rendahkan anda
hanya kerana pakaian anda tidak kena dengan seleranya, dia mengutuk diri anda tanpa mengambil kira hati anda, segala kehendaknya harus dituruti kerana jika tidak, dia akan mengugut dan mengancam. diri akan berasa tdk yakin pada diri sendiri.

6. Tidak boleh membantah
Bukan saja kemahuanya harus diikuti, ia juga tidak boleh dibantah kerana lelaki jenis ini sukar menerima sebarang penolakan. Jika dibantah anda menjadi mangsanya, ketika ini wanita akan berasa takut tapi lelaki pendera ini sangat pandai merayu dan memohon maaf atau memberi penjelasan atas sikapnya seolah-olah ingin menyatakan bahawa anda juga turut bertanggungjawab atas apa yang berlaku. jadi mahu tidak mahu anda turut merasa bersalah.

7. Sentiasa menyalahkan
Walaupun dirinya yang melakukan kesalahan tapi sedaya upaya meletakkan kesalahan pada orang lain. Lebih serius jika dia meletakkan kesalahan itu pada diri anda sendiri.

8. Suka memberi hadiah
Semalam dia memarahi anda teruk-teruk, tetapi hari ini dia meminta maaf dan memberi hadiah-hadiah yang anda sukai sehingga anda tdk mampu memarahinya.

9. Mengawal Kewangan
Satu hal lagi, lelaki ini juga selalu mengawal kewangan anda/ isteri. Sekiranya anda bekerja, wang gaji anda mungkin diambil atau dikawal.

Wanita, elakkan diri anda dari menjadi mangsa penderaan!





Jom Follow Blog Tips Cinta

Powered by Blogger.
Rojak Campur
 
© Copyright 2035 Blog Tips Cinta
Theme by Yusuf Fikri
x

LIKE Page Blog Tips Cinta


Mix-Rojak